Workshop: Schrijf je eigen ‘Over mij’ pagina

Wie is de man of vrouw achter de voordeur van je bedrijf? Waarom doe je wat je doet en op welke manier? Kortom: wat maakt jou nu tot dé kapper, coach, modeontwerper, koekenbakker of webdesigner die jouw klanten zoeken?

Ja, geef daar maar eens antwoord op. Het is heel makkelijk om andermans unieke kwaliteiten op te sommen, maar een A4-tje volschrijven over waarom klanten nu precies bij jou moeten zijn is een enorme uitdaging. Veel dingen die je dankzij jouw jarenlange ervaring supergoed doet neem je namelijk voor lief, juist omdat ze voor jou zo vanzelfsprekend zijn.

Over mij
Toch is het belangrijk om scherp te formuleren wat jij voor je klanten kan betekenen, vanuit welke visie je werkt en wat jou bijzonder maakt. Niet voor niets is de  ‘Over mij’ pagina vaak de meest bezochte pagina op een website. Hier laat je zien wat voor mens er schuilt achter de producten in je etalage. Zo wek je de interesse van potentiële klanten en is de kans groter dat je ook de klanten aantrekt die passen bij jouw visie en werkwijze.

In de workshop Schrijf je ‘Over mij’ pagina schrijf je deze tekst, samen met vijf andere ondernemers in een veilige en informele sfeer. De workshop bestaat uit vier delen:

1. We beginnen met een korte maar krachtige introductie over de ‘Over mij’ pagina: wat maakt zo’n pagina niet alleen de best bezochte, maar ook meest door bezoekers gewaardeerde pagina? Met andere woorden: wanneer is je ‘Over mij’ pagina ook effectief? Welke elementen moeten erin zitten?

2. Vervolgens ga je zelf aan de slag, samen met de andere deelnemers. Door elkaar te interviewen komt de juiste informatie naar boven die je nodig hebt om de tekst te schrijven. Tijdens het interview hanteer je een checklist met elementen die zeker in de tekst moeten voorkomen.

3. Dan ga je aan de slag met schrijven. Op basis van de informatie en quotes uit het interview stel je de tekst op. Op dit punt van de workshop is dit geen enkel probleem. Maar gelukkig loop ik rond in de ruimte en help ik je wanneer je vastloopt.

4. Het laatste deel bestaat uit een rondje eindredactie. We lezen elkaars teksten geven elkaar onder mijn begeleiding feedback op elkaars teksten. Deze feedback kun je gebruiken wanneer je thuis de laatste hand legt aan de tekst.

Wat levert het op?

  • Je gaat naar huis met een zo goed als affe tekst die je op je ‘Over mij’ pagina kunt plaatsen.
  • Vijf nieuwe ondernemers in je netwerk
  • Meer zelfvertrouwen en lol in het schrijven

Daarnaast ga je een stuk wijzer de deur uit, met meer bewustzijn over je drijfveren en unieke kwaliteiten. Doordat je de tekst zelf hebt geschreven, aan de hand van een checklist, ben je beter in staat om ‘jezelf te verkopen’. Je kan makkelijker verwoorden wat je doet en wat jij voor je klanten kunt betekenen. Dat is niet alleen heel fijn bij het schrijven van teksten, maar ook handig om paraat te hebben tijdens netwerkgesprekken.

Wat kost het?

  • De workshop duurt 4 uur en kost 95,- exclusief btw
  • Een door mij geschreven portret op basis van een interview kost 250,- euro exclusief btw.
  • Wil je de tekst helemaal zelf schrijven, maar heb je een eindredacteur nodig die de boel nog nét even smeuïger maakt of strak trekt? Hier vind je mijn tarieven voor tekstredactie.
Verspreid het woord:

Ik hou van dialoog!