Storytelling marketing

Storytelling is een van de beste manieren om meer binding te krijgen met je klanten. Het vertellen van en luisteren naar verhalen is een diep ingebakken menselijke behoefte. Een boodschap komt dan ook veel beter aan als deze wordt verpakt in een goed verhaal.

Welke rol speelt storytelling in de marketing en communicatiestrategie van jouw bedrijf of organisatie?

Waarden communiceren  
Storytelling is een manier om over die waarden te communiceren met je doelgroep. Om nieuwe klanten aan te trekken en een duurzame verbinding met hen aan te gaan. Natuurlijk is er altijd een groep consumenten die slechts kijkt naar ‘snel en goedkoop’. Maar de meeste mensen willen graag goed geholpen worden en zich verbinden aan een bedrijf, dienstverlener of organisatie die inspeelt op hun behoefte.

Voor consumenten is het daarom essentieel dat ze weten waar je als bedrijf voor staat. Als storyteller verzamel ik verhalen die dát communiceren. Verhalen binnen of buiten je onderneming, die je doelgroep bereiken, raken en aan je binden.

Wat kan ik voor je doen?  

Er bestaat geen vast format voor de verhalen die ik maak. Ik ga graag met je in gesprek over jou en je bedrijf, om van daaruit te kijken wat past. Een kleine greep:

  • Korte of lange human interest verhalen voor websites of relatiemagazines. Denk aan portretten van cliënten of klanten die een bijzonder verhaal te vertellen hebben over de rol van jouw product in zijn of haar leven.
  • Blogs. Met het blogabonnement schrijf ik 2 tot 4 blogs (korte artikelen van 300 à 500 woorden) per maand, over onderwerpen die voor jouw organisatie én jouw klanten relevant zijn. 
  • Social media content. Met het social media abonnement help ik jou de juiste verhalen te vertellen op Facebook, LinkedIn, Twitter.
  • Over mij’ pagina. Op basis van een uitgebreid interview schrijf ik de tekst voor de meest gelezen pagina van jouw website: de ‘Over mij’ pagina.

Voor wie?

  • Zorginstellingen, zoals verzorgingstehuizen, praktijken, of ziekenhuizen
  • Ondernemers (ZZP)
  • Sociaal ondernemers
  • Detailhandelaren en Horeca
  • Zorgverzekeraars
  • Onderwijsinstellingen
  • Publieksbladen en websites
  • Customer relation magazines

Wat kost het?

Net als dat er geen vast format is voor storytelling, kunnen de tarieven ook variëren, afhankelijk van het type content dat ik voor je maak. Een kleine indicatie:

  • Mijn uurtarief voor een journalistiek geschreven verhaal, op basis van research en interviews bedraagt 95,- ex btw. Het is altijd mogelijk om een vaste prijs af te spreken, waarbij ik rekening kan houden met je budget.
  • Lees meer over de mogelijkheden en tarieven voor een ‘Over mij’ pagina.
  • Heb je al een storyteller in huis, of een verhaal op de plank liggen waar de rode pen nog doorheen mag? Bekijk hier de tarieven voor tekstredactie.
Verspreid het woord:

Ik hou van dialoog!