Human interest verhaal

Persoonlijke verhalen (human interest) behoren tot mijn favoriete journalistieke genre. Niet alleen om te consumeren, maar ook als maker en journalist. 

Hoe vaak ik al niet tot tranen geroerd ben geweest bij het lezen, beluisteren of bekijken van een verhaal. Of het nu fictie is of waar gebeurd: ik ben gek op verhalen die gaan over onze menselijkheid. Hilarische verhalen. Tragische verhalen. Romantische verhalen.  Het maakt niet uit. Als het maar verhalen zijn waarin mensen iets laten zien van zowel hun kwetsbaarheid als hun veerkracht. 

Het delen van verhalen is een diep ingebakken menselijke neiging. En dat is niet voor niets. Als iemand ervoor open staat kan een goed verteld verhaal empathie oproepen en leiden tot meer inzicht in of compassie met andere mensen, groepen en situaties. Zo begreep ik na het maken van het artikel ‘Opstaan uit je persoonlijke goot‘, veel meer over drugsverslaving dan ervoor. 

Ook kunnen verhalen troost of geruststelling bieden. Over de rauwe kanten van opvoeden en het hebben van jonge kinderen wordt niet zo heel makkelijk gepraat. Dat terwijl het juist zo kan helpen om te weten dat jij niet de enige bent die soms worstelt, dat emoties universeel zijn. 

Marketing en storytelling
Niets is overtuigender dan een gelukkige klant. Met het vertellen van eerlijke, kwetsbare en bijzondere verhalen over jouw product of dienst raak je potentiële klanten in hun hart. Het human interest verhaal is daarmee een krachtig instrument waarmee je de toegevoegde waarde van wat je als bedrijf doet voelbaar kunt maken. 

Voor wie?

  • Publieksbladen en websites
  • Zorginstellingen, zoals verzorgingstehuizen, praktijken, of ziekenhuizen
  • Sociaal ondernemers
  • Onderwijsinstellingen
  • Customer relation magazines

Wat kost het?

  • Mijn uurtarief voor een verhaal op basis van research en interviews bedraagt 95,- ex btw. Het is altijd mogelijk om een vaste prijs af te spreken, waarbij ik rekening kan houden met je budget.
  • Bekijk ook het overzicht van al mijn diensten
Verspreid het woord:

Ik hou van dialoog!